Tuesday, January 4, 2011

masuk darjah 1. alahai cecomel je.


hari ni da tiga hari kan bukak sekolah. entry ni nak buat untuk adik i yang baru masuk darjah 1. asek tangguh je. yela kat ofis ni ada kalanya busy memanjang. kalau da free tu beborak pulak.


adik i paling kecit baru masuk darjah 1. alahai cecomel je. hari2 sibuk tanya ' berapa hari lagi mak, adik nak sekolah? ' tak sabar betul dia. dulu nak mengaji pun tak sabar. kalau hari tak ngaji adik i akan ngendeng2 kat i suruh ajarkan dia ngaji. i bukan tak maw ajar, tapi kalau i period tu? ha camne? kadang2 i terpaksa cakap ' angah tak sihat dik ' pastu dia pun sibuk2 cakap ' tadi angah elok je main badminton? ' adoiyai.. apa lagi nak cakap ni? tapi sekarang alhamdulillah dia da sampai iqra 4. membaca pun da bijak. kalau pergi jalan tu habis semua signboard dia baca kuat2. kalau beli cekedis pun macam tu juga siap tunjuk2 lagi. dan sekarang da pandai tengok cite omputih sebab da reti baca senikata. alahai cecomel je.

hari tu sebelum adik masuk darjah satu i ada belikan beg tarik2 tu. ala yang beroda tu. sibuk sangat nak beg macam tu. lepas tu belikan tudung dua helai. baik betul kakaknya kan? :)

i tak dapat bayangkan macam mana dia nak beli mi hun dengan air sirap masa rehat. sebab i rasa kaunter kantin tu takat mata dia je. alahai cecomel je. nasib la rumah belakang sekolah. boleh la mak i skodeng2 sikit.


adik i tak boleh nampak benda alah ni sebab nanti dia akan paw i 50sen. duit token la.


masa raya 2010. orang tengah sibuk2 nak kain cotton, dia pun nak jugak.


3 comments:

liyana said...

hehe alahai cecomel je adik sina.. :) nt kem salam die eh.. :)

susudalambotol said...

Adik Kak Hidd paling kecik, darjah 6 :D

Sekamar Rindu said...

salam....

so cute...

:)) singgah folo ur blog...****179