Friday, April 15, 2011

saya mintak maaf =.='


kita manusia, sama je. tak kira pangkat, darjat, cantik, hina, miskin atau kayap sekali pun. yang penting kita sama2 manusia kan? kau tak suka aku, aku tak suka kau. nobody perfect. ok itu ayat biasa. kau buat taik dengan aku, aku maafkan. tak kira la berpuluh kali kau buat hal. maaf kau aku tetap terima. tak nak dendam2. memang aku suka memaafkan orang. pemaaf kan?

sama macam parents aku, bila aku terasa berdosa dengan mereka, aku mintak ampun, mintak halalkan semuanya. kadang2 secara tak sengaja tercakap kasar, malas nak tolong mereka ke kedai. berdosa kan? so, mintak ampun la. jangan nak tunggu raya je.

sama macam siblings aku, kadang2 gaduh2 bertumbuk, ber-lempang, ber-cubit sebab terlalu sakit hati. bila da terasa sakit kena pukul, terus mintak ampun, mintak maaf bila da tersedar kejahatan. jahat macam setan.

sama macam boyfriend aku, kami selalu bergaduh sampai tak ingat dunia. sebab gaduh? aaaahhh banyak benda kalau nak bercerita. kalau da lapar sangat pun boleh bergaduh. nak cari kedai makan pun gaduh. sorang nak makan mamak sorang nak kenny. macam mana tu? sebab gaduh lagi, curang. iye curang. sama ada disengajakan atau tidak. kau mesej dengan perempuan lain aku hangin, bila aku mesej dengan lelaki lain boleh pulak? T____T but kita maafkan awak da. kita taw, awak pun maafkan kita :)

ungkapan maaf tak susah kan. yang penting bila ungkap, hati kena bersih. kena ikhlas.

hari ni kita belajar cakap maaf. mungkin disebabkan malam tadi aku da lukakan hati orang tersayang. i'm so sad :(

note : rasa nak tampal ‘i’m so sorry’ je kat dahi ni :/

3 comments:

liyana said...

minta maaf je sina.. x rugi apa pun... :)

Wan Adawiyah said...

minta maaf secara terbike...fuyooo macam artis..h3h3 gurau aje jgn marah ek!!!

zacky ~786~ said...

yerp3.. btol3.. mintak maaf.. tak susah pn.. yg susah bila ada yerr perasaan ego dlm diri..