Monday, October 31, 2011

Hujan & Kasut


Sekarang musim hujan, pagi, petang ,malam, subuh pun hujan. Hujan yang jenis lebat bukan yang sikit2 bukan yang hanya renyai2 saja. Bila balik kerja nak ke parking pun terpaksa rempuh hujan. Kadang2 terpaksa melepak kat Kedai Mamak Syed Bistro dulu dengan kawan2 sebab tak maw kena hujan. Disebabkan hidung dah jadi merah dek lap2 hingus so kena wasapada la. Dan semalam macam biasa aku melepak dulu pekena teh tarik dengan megi goreng telur mata kat Syed. Lepas hujan reda aku pun chaw la nak kejar Drama Soffiya punya pasal. Tengah2 berjalan nak ke parking ...pop..’ sandal putus. Dah la jauh lagi kena berjalan, masuk lif dan jalan nak ke parking bagai. Terpaksa la berjalan dengan  terhencot-hencot. Malu jugak orang sekeliling pandang. Nak buat macam mana kena redha je la. Nasib baik dalam kereta ada dua pasang heels. Aku kalau ke ofis memang pakai sandal biasa2 je. Sayang pulak nak pakai kasut lawa2 bawak kulu kilir dalam ofis. Kalau kasut flat kan senang nak berjalan. Heels biasa pakai time deting or kenduri kahwin je -.- Patutla hari tu usha2 kasut kat Vincci rupanya ada udang di sebalik mi. Ehh jap! Esok anniberseri aku dengan Zul yang ke 1 tahun 8 bulan. Apa kata la kan mintak hadiah kasut dari dia. Kebetulan pulak kan.

5 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

hujan tu nekmat...

:D

Liyana said...

wah.. untungla blh mintak hadiah... :)

nuffnang mcm mane? ok x? :)

.hasina. said...

Asrul : yea hujan rahmat :)

kak liyana : haha mintak2 je. dapatnya x taw la :P
Malas la kak pasal nuffnaNg tu. mcm leceh je :|

Cik Nyna said...

wah.... untung lah... hehehe.... so smbut mna nnt??

.hasina. said...

sambut kat ayam penyet wong solo, shah alam
haha..